Bloggintresserade

tisdag 20 november 2012

MY PRESSSSSSSIOUS.......

My Presssssious.....

Alltså, här blir det inte mycket gjort.......   Jag har inte gjort en enda LO till semesteralbumet!  Men som jag sagt tidigare, skorpioner är kända för att stupa på mållinjen när det ska uträttas saker....  
Dock har jag en hel radda med (klena...)  ursäkter!  Jag har varit sjuk, lääääänge och mycket! Min äldsta blodigel till dotter håller på och flyttar och då ska sista blodsdroppen av mamsingen kramas ur. Det ska slipas, spacklas, slipas igen! målas, tapetsera, läggas golv, fås nervösa sammanbrott och sen ska det handlas på IKEA!!!!  Och slutligen köras flyttlass....   Den som väntar på något gott!  Jag får åter tillgång till mitt pysselrum på 15 kvadrat!  >:-)    
Sen har det dessutom varit julkalendersswapp och julkortsswapp i pysselklubben, så det har tagit mycket tid också! 
MEN jag har nu adopterat en liten hjälpreda i mitt kaosartade scrapliv!  (tack tack snälla Sari!)  

och dessutom.......


Aaaaaah  äntligen en bra ÖS-I-FÖRVARING när man ska på scrapträffar.....

Jag har dessutom hittat dessa helt fantastiska plastkassarna som är armerade och mycket stadigare än vanliga plastpåsar, och dessutom rymmer dom ju hur mycket som helst!!!   
Så skönt att inte behöva vara "handelsresande i plastkassar" varje gång man ska nå´nstans med scrapprylarna.....   Ser ju lite bättre ut än 2 ICA-kassar 1 WILLYS-kasse och 2 COOP-kassar.....   (fan, man borde ju få PR-ersättning för all marknadsföring man gör åt dom!) 
Dessa finns i olika färger och kostar bara en ynka 10:a styck, helt klart prisvärt!    :-)
När banken har godkänt pantsättningen av alla barnen, hundarna samt mina 3 loppor ska jag investera i en scrapväska TROLLEY från Panduro....     Sen har vi en lycklig MAMA här.....
Nu sitter jag här och tittar ut genom mina skitiga köksfönster medans jag pillar navelludd och fantiserar om mitt stora skrivbord fyllt med mina scrapgrejor!  (förlåt för att ni har fått vara inknökade i mörka läskiga garderober, linneskåp och plastpåsar......) Om man slår ut väggen i pysselrummet in till garaget får man ju ytterligare 25 kvadratmeter att husera på......    hmmmmm......
Fan vad det kliar i fingrarna, huvudet surrar av massor med ideér till pyssel. Men nu har jag bestämt att det inte ska släpas fram en enda pinal igen i köket, jag ska banne mig vänta ett par da´r tills jag får fixa till allt i pysselrummet, sen kan NI ju glömma att jag är kontaktbar förens i mitten av maj någongång.....   Vi ses då!    /  Mia
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar