Bloggintresserade

onsdag 19 september 2012

Det går ju framåt (eller bakåt.....)


Nu börjar det ju hända saker här....  
Det spöklikt tomma albumet börjar ta form nu och minnena fyller albumsidorna i rasande fart  (nåja, för att vara jag i alla fall!) Jag har bestämt mig för att börja använda mig av mer färggranna papper och mönstrade papper och inte bara "trista" vita eller ljusa papper som bakgrund. Det är ju faktiskt meningen att detta album ska återspegla en superrolig semesterresa med barn! Jag är en s k "periodare" (NEJ!  INTE alkoholist!) jag har perioder då jag inte kan låta bli att använda en viss sorts material eller dekorationer. Jag är gravt besatt av charms och dekorationer och försöker nu att gör mindre överbelamrade LO´s men dom ska ändå vara roliga, intressanta och förmedla känslorna i varje dokumenterad händelse. Men för mig är det viktigt att även dokumentera de "små" händelserna och ögonblicken, som här: Jag kör och kollar reflexmässigt i backspegeln (för att kolla att inte snuten är efter mig efter att ha kört åt fel håll i rondellen eller kört mot rött ljus i förra korsningen.....)  ser då Tom som sitter djupt försjunken i tankarna med sitt Kinderägg fastklämt i pannluggen....     ALLTSÅ, jag kämpade hårt mot att börja gapskratta, sträcker mig efter kameran och lägger den mot min axel och fyrar av en bild = denna.     :-)   Idérikedomen och fantasin är det inget fel på!
Inte en enda gång under denna resa på 250 mil klagade något av barnen eller gnällde, dom var idel solstrålar. 
 Jag har massor med bilder, detta leder till att antingen göra ett album med typ 200 sidor!!!  eller komma på nå´t smidigare displaysätt för bilderna. Jag gör ofta dessa minialbum med flera bilder på en LO för att undvika att göra "grötiga" sidor med för många bilder och ingen plats för dekorationer.  Under första bilden rymmer ytterligare bilder från matpausen.
Här är jag med Kevin på rastplatsen vid Höga Kusten bron där vi stannade för picknick. Vi åt en god kycklingsallad och trots ett litet duggregn så brydde sig barnen inte ett dugg!  Glada miner hela tiden, grönsaker till trots.....     :-)
Som sagt är jag ju besatt av dekorationer och just nu är jag inne i en period där jag är så himla förtjust i att göra dessa solfjädersblommor i olika färger, former och med någon dekor på. Här har jag satt vita halvpärlor i mitten på dom. Här har jag varierat bilderna genom att skriva ut dom i miniformat för att rymma fler utan att det ska se för rörigt ut. För att minska "rörighetsintrycket" har jag mattat bilderna med svart cs så dom blir enhetliga, vilket ger ett lugnare intryck.
Kevin och Tom på rastplatsen vid Höga Kustenbron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar