Bloggintresserade

onsdag 19 september 2012

Så mycket att dokumentera, såååå lite plats....


En ny insikt har infunnit sig: Jag behöver mer pengar (till scrapmaterial...) mer tid  (till att scrappa....) och MER utrymme i mina LO´s!   Finns det verkligen inga större format, typ 1 x 1 METER.....
Börjar inse att jag måste behärska mig lite annars blir det ett album om "halva semesterresan"   :-(
Men jag kan inte upplåta flera sidor för varje plats eller händelse under resan, så på en del sidor blir det riktigt knepigt. Jag vill ju inte slänga bort några bilder heller, för jag tycker att alla bilderna är lika viktiga för hela resans "helhetsbild". Så här på otroliga Dragon Gate utanför Gävle fanns det massor med foton att använda. Detta löste jag med en miniserie bilder från restaurangbesöket, i nederkanten på sidan och ett album med bilder i normalformat. Albumet rymmer 8 bilder och är ett enkelt album gjort av cs som jag har skurit till, bigat, vikt och sedan handsytt ryggen på. Därefter dekorerat fronten med rött rispapper samt skurit ut hörn från vellumpappret jag använt till servettfickan för att skapa enhetlighet. Det är också därför jag använt det röda "julbandet" på servettfickan.
Här har jag inte använt nästan några dekorationer alls utan jobbat med papper, då det är så många bilder. Det här är verkligen inte min stil, men jag är nöjd i alla fall, alla sidor behöver inte drösvis med dekorationer för att funka. Jag lär mig hela tiden under "resans" gång........     :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar